Dag van de controle
Het scannen van een item duurt c.a. 20 seconden. De eerste keer dat we een loodschortcontrole uitvoeren kost het meer tijd kwijt per item. Dit komt omdat we de items moeten registreren in onze software.
Wat zijn de afkeurcriteria van de loodschorten?
In principe keuren wij niks af. Wanneer een defect geconstateerd wordt (groot of klein), zullen wij deze items apart leggen en onze bevindingen vermelden op de rapportages. De klant beslist uiteindelijk zelf of de items worden goed- of afgekeurd. Ook is het mogelijk om deze beslissing wél bij onze specialisten te leggen. De exacte uitvoer van dit proces is altijd in overleg met de klant.
Plaatsen jullie ook een sticker dat de schorten gecontroleerd zijn?
Jazeker! Ook hier nemen we de wensen van de klant mee. We plakken in principe onze eigen stickers inclusief de maand en het jaartal van controle. Ook is het mogelijk om de ‘gecontroleerd’ stickers van de klant te gebruiken. Dit is volledig afhankelijk van de wensen van de klant.
Reinigen jullie ook de loodschorten?
Wij reinigen de schorten niet. Wel kunnen wij tijdens de controle visueel vuile loodschorten aanduiden met een opmerking in het systeem en eventueel apart leggen. Dit doen wij als de klant dit wil.
Kijken jullie ook naar de algemene staat van het loodschort (zoals klittenband e.d.)?
Ja, dat kan. Wij kijken in dat geval globaal naar de staat van het schort. We lopen niet alle naden langs. Voornamelijk kijken we naar het kernmateriaal van het schort.
Registratie en gegevens
Op welke manier registreren jullie de schorten?
Wij hebben speciaal voor deze service een loodschortregistratiesysteem laten maken. Hiermee registreren wij de items, slaan de afbeeldingen op en genereren wij de rapportages.
Is het mogelijk om onze huidige registratienummers te blijven gebruiken?
Ja dat kan! Wij plakken een sticker met een QR-code op het schort. Deze QR-code gebruiken wij voor het registreren van het schort in de PIMScanner. De software voor dit systeem is specifiek voor dit doeleinde ontwikkeld. Het is mogelijk om een eigen registratienummer toe te voegen aan het item. Bij ons is alles bespreekbaar.
Is het opmeten van defecten mogelijk?
Er wordt standaard een loodliniaal naast het item gescand, waardoor het later mogelijk is om defecten op te meten.
Krijg ik toegang tot de data?
Jazeker. Na de controles zullen de rapportages en afbeeldingen gedeeld worden.
Welke informatie krijg ik als klant na afloop van de controle?
Onze klanten ontvangen een overzichtslijst met alle gescande items, een rapport met alle gescande items en een individueel rapport per item. Dit is inclusief de .jpg afbeeldingen en de .B3G bestanden. Voor de .BG3 bestanden is een aparte applicatie nodig die werkt als een DICOM viewer. Wij zijn altijd bereikbaar om hierbij te ondersteunen en om vragen te beantwoorden. De afbeeldingen zijn niet als DICOM bestanden beschikbaar.
Kan ik bij mijn eigen loodschortgegevens?
Deze gegevens zijn momenteel (nog) niet vrij toegankelijk. Hiervoor moet de software worden doorontwikkeld. Hier zullen echter kosten voor gerekend moeten worden en op dit moment is dat niet rendabel. Wel staan we hiervoor open indien er veel vraag naar is.
Informatie over de FlowD
Wat zijn de afmetingen van de FlowD (het scanapparaat)?
Gewicht: ca. 400 kg
Lengte: ca. 1200 mm
Breedte (ingeklapt): ca. 940 mm
Breedte (uitgeklapt): ca. 4080 mm
Hoogte: ca. 1630 mm
Wat is de dosis tijdens gebruik van het toestel?
Op een afstand van 0,1 m van het buitenoppervlak van het systeem is de dosis niet meer dan 1,0 μSv per uur. Het dosistempo in de ruimte waar het toestel staat bedraagt niet meer dan 1,0 μSv per uur.
Welke stroomaansluitingen hebben is er nodig voor het uitvoeren van de controles?
We hebben 2 standaard 230V stopcontactaansluitingen nodig. Één voor de FlowD en één voor een verlengsnoer waar we de printer en laptop op aansluiten.
Volgens de gebruiksaanwijzing zijn de volgende specificaties nodig:
Voltage: 230 V ±10%
Frequency: 60Hz ±1%
Power consumption: max. 0,5 kV·А,
Is er een vergunning nodig voor het (tijdelijk) plaatsen van het toestel?
Wij hebben een vergunning van de ANVS voor het verrichten van handelingen ten behoeve van kwaliteitscontrole van persoonlijke beschermingsmiddelen met ioniserende straling uitzendende toestellen op wisselende plaatsen in heel Nederland. Deze vergunning is dus geregeld.
De vergunning is terug te vinden via de onderstaande link:
https://puc.overheid.nl/anvs/doc/PUC_728715_32/1/Betalingen
Hoe gaat de facturatie in zijn werk?
Voordat we een definitieve datum voor de controle inplannen, ontvangen we een PO (ordernummer) van de klant. Op dit ordernummer factureren we uiteindelijk het aantal gescande items.
Wat als ik meer loodschorten laat controleren dan ik akkoord op heb gegeven?
Wanneer we het vooraf aangegeven items naderen, zullen de uitvoerende specialisten contact zoeken met de aangewezen contactpersoon van de klant. Zij vragen wat er moet gebeuren wanneer we over het aantal items heen gaan. Wij scannen alleen door nadat wij een akkoord hebben om dit te doen. Hierna zullen wij de totale hoeveelheid gescande items tegen de vooraf geoffreerde prijs factureren.
Wat als ik minder loodschorten laat controleren dan ik akkoord op heb gegeven?
Wanneer er minder items gescand worden dan vooraf aangegeven, factureren we alleen de items die we gescand hebben. Je betaalt altijd alleen voor het aantal gescande items.
Wat zijn de voordelen van een meerjarige overeenkomst?
Ten eerste bieden wij in deze situatie gunstigere tarieven. Ten tweede is het bij een meerjarige overeenkomst mogelijk om de controledatums van tevoren vast te leggen. Dit biedt meer zekerheid.